Facings

Wilt u af van dat spleetje tussen uw tanden? Dat kan! Met behulp van een facing verandert de tandarts het uiterlijk van uw gebit simpel, maar effectief. Een facing is een laagje tandkleurig vulmateriaal van composiet of een schildje van porselein. Ook afgebroken hoekjes van tanden zijn met behulp van een facing niet meer te zien.

Composiet facing

Er is slechts één behandeling nodig voor een facing van composietmateriaal. Die facing heeft wat extra ruimte nodig. Daarom wordt er, voordat het composietmateriaal wordt aangebracht, een flinterdun laagje van uw tandoppervlak afgeslepen. Dat is pijnloos. Dan wordt de tand van een hechtlaag voorzien. Daarop wordt de dan nog zachte composiet aangebracht en in de juiste vorm gebracht. Voor het uitharden wordt een speciale lamp gebruikt en als puntje op de i wordt de facing gepolijst.

Praktijk sfeerbeeld

Porseleinen facing

Er zijn twee behandelingen nodig voor plaatsing van een porseleinen facing. Bij de eerste behandeling verwijderen we een dun laagje glazuur van uw tand. Daarna maken we foto’s en een gebitsafdruk. Op basis hiervan maakt een tandheelkundig laboratorium een facing. Deze vormt qua kleur en maat een geheel met de rest van uw gebit. Tijdens de tweede behandeling wordt de tand voorzien van een hechtlaag en dan wordt de facing op de tand geplaatst. Een porseleinen facing gaat bij goed onderhoud lang mee en is bijna niet van een echte tand te onderscheiden.

Het zal misschien een beetje wennen zijn in het begin, maar al snel voelt uw facing in uw mond aan als een eigen tand. Soms echter vervormen klanken een beetje. Met name wanneer de tandarts de vorm van uw tanden erg heeft veranderd. Dit onwennige gevoel verdwijnt na een paar dagen.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartsenpraktijk De Beiaard? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
dinsdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
woensdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
donderdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
vrijdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Marinus de Jongstraat 3b
Oosterhout 4904PK
Route

Patiëntervaringen

4120 reviews · ⭐ 9.0 gemiddeld

Top

Nooit problemen met ze gehad goeie tandarts praktijk.

Het is heel goed gegaan

Mijn ervaring is dat Bianka het uitstend heeft gedaan

Zeer tevreden

Heb in het begin nogal wat verschillende tandartsen/mondhygiëniste gehad. Ik ben door iedereen altijd goed geholpen en ik heb er alle begrip voor dat het soms niet anders kan. Maar ik vind het altijd wel erg prettig als je gewoon je vaste artsen hebt, wat tegenwoordig ook zo is. Wordt altijd vriendelijk en kundig geholpen.

Goed bezig

Er wordt goed weken geleverd

Altijd uitstekend geholpen

Uitstekend geholpen door kundig personeel

Zeer tevreden.

Ik ben zeer goed en professioneel geholpen.

Vriendelijk en professioneel

Geen stress

word altijd uiterst professioneel, vriendelijk en goed behandelt

ben reeds vele jaren client bij verschillende disciplines binnen de praktijk, voor verschillende ( niet altijd leuke ) behandelingen. Met alle medewerkers heb ik zeer goede ervaringen, en ook vind ik deskundigheid en expertsie van de specialisten uitstekend.

Geweldig♡

Dr. M. Grobler is een zeer vriendelijke, eerlijke en kundige tandarts. Denkt mee en is begripvol. Legt de situatie begrijpelijk uit en overlegt wat werkelijk nodig is. Ben erg blij haar als tandarts te hebben!

Goede service en communcatie

Een corrected en degelijke tandarts

zeer goed

Ik ben zeer goed en vriendelijk geholpen door Saskia en zeer goed en vriendelijk geholpen door Marianne Grobler

Geruststellend

Geruststellende behandeling

Ik ga altijd relaxed naar de tandarts!

Goed luisterende en behulpzame praktijk en medewerkers. Ze stellen je op je gemak, en vertellen wat er gaat gebeuren tijdens een ingreep of controle. Transparantie op en top.

Goed

Heel zorgzaam

Erg tevreden

Goede ervaring afspraak altijd op tijd en tandarts en assistenten altijd aardig en correct

Top geholpen

Top geholpen

Heel goed

Hebben geduld en geef vertrouwen

Mooie praktijk

Vriendelijke tandarts, verplaatst zich goed in de cliënt Heel fijn als je autistisch bent zoals ik.

Prettig

Goede tandarts en mondhygienist

Altijd top

Na jarenlang gemarteld te zijn door me tandarts uit me jeugd . Ging bij de beijaard een hele wereld voor me open, ik ga tegenwoordig graag naar de tandarts .

Prima

Goed gerust gesteld en fijn en pijnloos behandeld

Vriendelijk en deskundig personeel

Vriendelijk en deskundig personeel

Goed

Er wordt goed en aandachtig naar je geluisterd. Tijdens mijn bezoek aan de mondhygiëniste ervaar ik geen pijn. Ik voel me erg op mijn gemak en veilig in de tandartsstoel. Behandeld door: Angela Kramp. Karin Vermeulen is mijn vaste tandarts. Ze is heel lief, maar ook zeer deskundig en geeft altijd goed en eerlijk advies. Ik ben heel blij met deze twee dames!! Ook bij de receptie zitten vriendelijke dames die altijd hun best doen om afspraken te maken en mijn vragen te beantwoorden