Aften

Sommige mensen worden regelmatig geplaagd door pijnlijke zweertjes in de mond. Deze zweertjes worden aften genoemd en komen zowel bij jongeren als bij volwassenen voor. 

Wat zijn aften?

Aften zijn blaasjes of zweertjes in de mond met een doorsnede van drie tot vier millimeter. Het zijn grijswitte of dikke gele plekjes met een rode ontstoken rand. Aften verschijnen aan de binnenkant van de lippen, wangen of onder de tong. Ze bezorgen een stekende pijn tijdens het eten van zuur of heet voedsel. Sommige mensen voelen een afte van te voren aankomen. Ze herkennen het pijnlijke gevoel wat erbij hoort. Soms ziet ook het mondslijmvlies rood.

Praktijk sfeerbeeld

Mogelijke oorzaken aften

De exacte oorzaak van het ontstaan van aften is niet helemaal duidelijk. Het is wel bekend dat aften geen blijvende gezondheidsschade aanrichten. Ook zijn er een aantal mogelijke oorzaken aan te wijzen:

  • Per ongeluk op de wang bijten tijdens het kauwen
  • Hard poetsen
  • Een niet goed passend gebit of scherpe tanden die tegen de wang aankomen
  • Slechte mondhygiëne
  • Een besmetting met een virus of bacterie
  • Aandoeningen waardoor de mond gevoeliger wordt voor infecties
  • Reactie op bepaalde medicijnen 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartsenpraktijk De Beiaard? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
dinsdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
woensdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
donderdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
vrijdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Marinus de Jongstraat 3b
Oosterhout 4904PK
Route

Patiëntervaringen

4133 reviews · ⭐ 9.0 gemiddeld

Goede ontvangst en service

Goede ontvangst en service

professional dentist

professional dentist

Mijn ervaring is positief

Goed en snel geholpen. Afspraak aanvraag via Website werkt goed.

Goede ervaring, vriendelijk personeel

Er wordt goed geluisterd als er bijzonderheden zijn aan je tanden die je wilt bespreken. Ze staan altijd klaar om je te helpen

Prima

Ik ben goed en vlot geholpen.

Vriendelijk, goed en op tijd geholpen

Idem

-

-

Goede en snelle behandeling

Snel en goed

op een rustige manier werk geleverd met aandacht voor mij als kant

prima

Fijn geholpen

Fijn geholpen

Goed en snel

Was lekker snel klaar

Weer goed geholpen

Geen verdere aanvulling

X

X

Top

Nooit problemen met ze gehad goeie tandarts praktijk.

Het is heel goed gegaan

Mijn ervaring is dat Bianka het uitstend heeft gedaan

Zeer tevreden

Heb in het begin nogal wat verschillende tandartsen/mondhygiëniste gehad. Ik ben door iedereen altijd goed geholpen en ik heb er alle begrip voor dat het soms niet anders kan. Maar ik vind het altijd wel erg prettig als je gewoon je vaste artsen hebt, wat tegenwoordig ook zo is. Wordt altijd vriendelijk en kundig geholpen.

Goed bezig

Er wordt goed weken geleverd

Altijd uitstekend geholpen

Uitstekend geholpen door kundig personeel

Zeer tevreden.

Ik ben zeer goed en professioneel geholpen.

Vriendelijk en professioneel

Geen stress

word altijd uiterst professioneel, vriendelijk en goed behandelt

ben reeds vele jaren client bij verschillende disciplines binnen de praktijk, voor verschillende ( niet altijd leuke ) behandelingen. Met alle medewerkers heb ik zeer goede ervaringen, en ook vind ik deskundigheid en expertsie van de specialisten uitstekend.

Geweldig♡

Dr. M. Grobler is een zeer vriendelijke, eerlijke en kundige tandarts. Denkt mee en is begripvol. Legt de situatie begrijpelijk uit en overlegt wat werkelijk nodig is. Ben erg blij haar als tandarts te hebben!

Goede service en communcatie

Een corrected en degelijke tandarts