Slechte adem (halitose)

Slechte adem (halitose)

Last van een slechte adem (halitose)

Wist u dat de helft van alle Nederlanders wel eens last heeft van een slechte adem? Dit is een vervelend probleem dat u zelf maar moeilijk kunt waarnemen. U bent dus grotendeels afhankelijk van het feit dat iemand u erop attendeert. Helaas zijn er maar weinig mensen die u dit durven te zeggen. Uit onderzoek is gebleken dat zo'n 92 van de gevallen de slechte adem wordt veroorzaakt door bacteriën die op de tong zitten.

De oorzaak van een slechte adem

Iedereen kan wel eens last hebben van een slechte adem, omdat iedereen bacteriën in zijn of haar mond heeft. Sommige van deze bacteriën zijn er om de mond gezond te houden. Anderen veroorzaken een slechte adem. De bacteriën kunnen zich namelijk door het ruwe oppervlakte van de tongrug makkelijk hechten. Wanneer deze bacteriën in contact komen met voedselresten produceren zij stinkende zwavelgassen.

Doe de ademtest

Het vervelende van een slechte adem is dat u er zelf niet bewust van bent. U kunt er op de volgende manier zelf achter komen:

  • Lik met het achterste deel van uw tong over uw pols.
  • Laat dit iets opdrogen.
  • Ruik eraan.
  • De geur die u ruikt, komt overeen met de geur van uw adem.
Praktijk sfeerbeeld

Wat kunt u zelf doen tegen een slechte adem?

  • Poets uw tanden 2 keer per dag minimaal 2 minuten
  • Maak elke dag tussen de tanden en kiezen schoon met flossdraad, tandenstoker of rager
  • Reinig uw tong met een zachte tandenborstel en/of tongschraper
  • Ga minimaal 1 keer per jaar naar de tandarts of mondhygiënist voor controle en gebitsreiniging.
  • Maak eventueel gebruik van een spoelmiddel waar een werkzame stof inzit, zoals Halita en CB12
  • Drink voldoende om een droge mond te voorkomen
  • Eet gezond, gevarieerd en vezelrijk

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartsenpraktijk De Beiaard? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
dinsdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
woensdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
donderdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
vrijdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Marinus de Jongstraat 3b
Oosterhout 4904PK
Route

Patiëntervaringen

4133 reviews · ⭐ 9.0 gemiddeld

Goede ontvangst en service

Goede ontvangst en service

professional dentist

professional dentist

Mijn ervaring is positief

Goed en snel geholpen. Afspraak aanvraag via Website werkt goed.

Goede ervaring, vriendelijk personeel

Er wordt goed geluisterd als er bijzonderheden zijn aan je tanden die je wilt bespreken. Ze staan altijd klaar om je te helpen

Prima

Ik ben goed en vlot geholpen.

Vriendelijk, goed en op tijd geholpen

Idem

-

-

Goede en snelle behandeling

Snel en goed

op een rustige manier werk geleverd met aandacht voor mij als kant

prima

Fijn geholpen

Fijn geholpen

Goed en snel

Was lekker snel klaar

Weer goed geholpen

Geen verdere aanvulling

X

X

Top

Nooit problemen met ze gehad goeie tandarts praktijk.

Het is heel goed gegaan

Mijn ervaring is dat Bianka het uitstend heeft gedaan

Zeer tevreden

Heb in het begin nogal wat verschillende tandartsen/mondhygiëniste gehad. Ik ben door iedereen altijd goed geholpen en ik heb er alle begrip voor dat het soms niet anders kan. Maar ik vind het altijd wel erg prettig als je gewoon je vaste artsen hebt, wat tegenwoordig ook zo is. Wordt altijd vriendelijk en kundig geholpen.

Goed bezig

Er wordt goed weken geleverd

Altijd uitstekend geholpen

Uitstekend geholpen door kundig personeel

Zeer tevreden.

Ik ben zeer goed en professioneel geholpen.

Vriendelijk en professioneel

Geen stress

word altijd uiterst professioneel, vriendelijk en goed behandelt

ben reeds vele jaren client bij verschillende disciplines binnen de praktijk, voor verschillende ( niet altijd leuke ) behandelingen. Met alle medewerkers heb ik zeer goede ervaringen, en ook vind ik deskundigheid en expertsie van de specialisten uitstekend.

Geweldig♡

Dr. M. Grobler is een zeer vriendelijke, eerlijke en kundige tandarts. Denkt mee en is begripvol. Legt de situatie begrijpelijk uit en overlegt wat werkelijk nodig is. Ben erg blij haar als tandarts te hebben!

Goede service en communcatie

Een corrected en degelijke tandarts